Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Nya prylar & Kjempe tilbud

måndag 27 april 2009

Nya prylar & Kjempe tilbud

Är beställda och nu väntas de snart in. Ett par nya vadareskor och en ny lina till Lilla Gula. Nya prylar är alltid kul :-)

Idag så passade jag på att smita in på XXL Sport og Fritid på Storgaten i Oslo. När jag väl lämnade nämnda butik så var det med nio (9) nya fluglinor i bagaget :-)
Ok alla är inte till mig men väl fyra till mig och fem till Stenhuggarn. Det var tokrea på Fenwick Techna Windcutter linor i både WF och ST versioner för tungt enhands och tvåhandsfiske. En skön blandninga v sjunk, intermediate och flytande i klasserna 8-11 i både WF och ST form.
Total priset för linorna blev 441 nok, 49 nok styck. Ordinarie pris var närmare 600 nok. Fynd är skönt :-)

I lördags besökte vi sonens Gudfar i Leksand och där har våren kommit längre än hemma. Gäddorna börjar röra sig från älven upp till Limsjön för leken och i kanalen vid fiskspärren är det ett skådespel varje kväll när de stora gäddmadammern får lyftas med håv över. Gudfar skulle ut och se om det var någon fart på Siljans förrymda regnbågar. Ifjol saboterades kassar och 10 000 tals regnbågar såg sin chans att få sin frihet. Bygdens fiskare såg sin chans att få mat på bordet. Bitvis kokade det av båge i i älven. Folk drog mängder och tog med sig hem.

Nu är laddnignen på topp. "Smöla here we come" Flugbindarn ligger i hårt med bindningen. Stenhuggarn talade jag med i går och han låg på filbunkenivå i planeringshetsen. Jaja det blir nog bra!
Själv sitter jag nere i Telemark och är på väg ut att besöka kunder. Hemma igen på onsdag kväll.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 07.25
Temperatur: 1,9 grader
Vind: 0 m/s
Molnlighet: Mulet och lätt regn
Vattenföring: 93 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: