Antal besökare sedan 29 feb 2008 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Besökare online just nu Årefiske: Kvällsåkning

tisdag 27 januari 2009

Kvällsåkning

Nu var det åter dags att traktera skidorna. Det var ett tag sedan sist och även då var det en kvällsåkning i Hamre som stod för underlaget.

Idag var det jag och sonen och en rejäl bunt arbetsaggression som skulle åkas ut. Humöret var långt ifrån på topp när jag kom hem. De två första åket våldskördes i stora svepande Stormrider svängar i ren självbevarelsedrift.
Skönt var det att få ventilera skallen riktigt ordentligt och få känna mjölksyran komma i benen. När det väl var gjort så landade humöret på en mer social nivå och vi fick en skön kväll i backen jag och sonen.
När vi gick mot bilen kom han med förslaget att vi båda skulle skolka en dag och åka lagg istället, han från skolan och jag från jobbet.
Tanken tål att tänkas igen :-)

På fiskefronten har det inte blivit mycket uträttat från min sida och kommande helg blir det definitivt inget. På fredag åker jag ner till Ispo-09 med övriga medarbetare och kommer få en hektisk vecka som utställare på mässan.
Förhoppningsvis så kommer både lap top och kamera med så jag kan hålla er uppdaterde direkt från München.

På rapportfronten har det oxå varit klent så jag har faktiskt inget alls att förtälja om läget. Jag får ta och kila in på Fjällsport och höra om dom fått in några rapporter eller själva varit ute.

Väder och vattenstånd Duved
Klockslag: 21.25
Temperatur: -7,9 grader
Vind: Sydostlig 1,9 m/s
Molnlighet: Halvklart
Vattenföring: 22 m3/s
Skittfiske
Lunkan

Inga kommentarer: